Alifah Amelya
Salam.



Semua orang kenal Britney Spears. Masa zaman awal dia jadi penyanyi dulu, comel dan naif je. Mula2 nyanyi dengan Kelab Mickey Mouse (seangkatan dengan JT n Christina Aguilera), lepas tu buat album pertama yang meletup dengan lagu "Baby One More Time", feymes la smpai sekarang. Salah satu bakat dia adalah kelincahan menari atas pentas. Bley dikatakan perfect la. Xde cungap mahupun suara sumbang masa perform. Haaa...jangan tertipu. Semua itu gimik sahaja.




Itu adalah bunyi sebenar yang keluar dari mic Britney. Cungap x tentu hala. Pitching bersepah2. Aku rasa William Hung nyanyi lagi sedap dari dia. Yang dengar kat konsert tu rakaman semata-mata. Memang propa. Ia dipanggil 'lip sync' ataupun lebih dikenali 'miming' di Malaysia. Kat US sane, artis2 yang lip sync ni kira artis yang low class la. Contoh macam Ashlee Simpsons yang kantoi lip sync masa perform SNL. Memang esoknya kena kondem kaw2 punye.

So, kepada Britney Spears, saya ingin mencadangkan kepada anda supaya bergurulah dengan Stacy AF6. Blaja la kat dia macam mana nak menari sambil menyanyi secara live. Antara artis barat dan artis tempatan, mana lebih berkualiti? Mengapa diagung2kan sangat artis barat? Lu fikirlah sendiri.





0 Responses